Selülit ve Çatlak Tedavileri

Selülit Nedir?

Selülit vücutta kan dolaşımın yavaşlaması, haraket yetersizliği, dengeli beslenmeme, genetik faktörler gibi nedenlerle vücutta belirli bölgelerde yağların düzensiz birikmesi ve kitleleşmiş görünüme neden olmasıdır. Bu görünüm tüm dünyada portakal kabuğunun görüntüsüne benzetilmektedir. Vücutta yeterli kan dolaşımı, hareket ile enerji sağlanarak yağ yakımı, oksijen dolaşımı; gereken ısı sağlanırsa bu düzensiz yağ yerleşimi yerini pürüzsüz bir görünüme ve düzenli yağ yerleşimine bırakacaktır.

Çatlak Nedir?

Çatlak vücutta aşırı kilo alıp vermek, doğum sonrası, nemsizlik, cilt yapısının bu tip deformitelere müsaitliği (genetik durum), gibi çeşitli nedenlerden dolayı oluşan; vücuta aminoasit "hücre" eksikliğinin verdiği bir sonuçtur.

Görünümü, iz skar görünümüne benzeyen bu oluşumların tedavisinde, ısı ve hareket mekanizmalarıyla enerji sağlanarak vücutta kan dolaşımını ve oksijen salınımını arttırıcı; böylece yeni hücre oluşumunu sağlayıcı tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Bu yüzden selülit ve çatlak tedavilerinin yöntemlerinin bir çoğu ortak tedavi yöntemleridir. Çatlak tedavilerinde lazer teknolojilerinin bu alandaki başarısıyla günümüzde lazer tedavileriyle çatlak tedavileri sıklıkla uygulanmaktadır. Lazerle çatlak tedavisi için tıklayınız.

Selülit ve çatlak oluşumunun günümüzde bilinen pek çok nedeni vardır. Özellikle kan dolaşımının yavaş işleyişi, hareketsizlik ve vücutta nem kaybı sonucu oluşumu en yaygın görülen nedendir. Bu nedenle selülit ve çatlak tedavilerinde kan dolaşımını hızlandırıcı, hücre yenileyici, hücre sayısının artmasıyla nem kapasitesini artırıcı uygulamalar önerilmektedir. Bu doğrultuda tercih edilen en sık uygulamalar olarak, dermaterapi, lazer ile selülit tedavisi, karboksiterapi, mezoterapi, lazer ile çatlak tedavisi, lenfatik sistemi işleyişinde yardımcı lenf drenaj, lipoliz (lipoterapi), çeşitli vibrasyon tedavileri (G5 yöntemi ya da Power Plate) ve doku yenileyici çeşitli ısı tedavileri önerilmektedir.

Dermaterapi Vücut

Vücut bölgesinde dermaterapi yöntemi; büyüme faktörü, biomimetik peptid ve kök hücre ekstresi içeren ürünlerin; üzerinde 192 adet çok kısa iğnesi bulunan “dermaroller” denilen prop yardımıyla cilde uygulanmaktadır. Bu propla cilt üzerinde mikrokanallar açılıyor. Kanallar cilt altına açılan geçitler ve bu kanallardan 15-20 dakika içinde cildin alt tabakalarına doğru cildi yenileyen dermaheal ürünleri gönderilerek, cilt altının yeniden yapılanması ve kök hücrelerin uyarılarak yenilenmesi sağlanıyor.

Ciltte mekanik hareket sağlayan bu sistem yeni hücre üretimi özelliğiyle pek çok cilt problemlerinin yanısıra cilt çatlaklarında da stretch marks veya sitrialar), selülit tedavilerinde çözüm sunuyor. Dermaterapi sonuçları kişiden kişiye değişiklik gösterebiliyor. Bu süre, sorunun şiddetine, izlerin derinliğine ve kişinin iyileşme yanıtının süresine bağlı olarak farklılaşabiliyor.